Queenstown & Arrowtown - Reisverslag uit Bannockburn, Verenigd Koninkrijk van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu Queenstown & Arrowtown - Reisverslag uit Bannockburn, Verenigd Koninkrijk van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu

Queenstown & Arrowtown

18 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Bannockburn

Oueenstown is het doel van vandaag, de bedoeling is om met een gondelbaan naar boven te gaan om van boven een uitkijk te hebben over de stad en de bergen die de stad omgeven. Er stond echter een enorme rij voor de gondelbaan, dus maar afgezien van ons plan. Eddie & ik zijn met een jetski de rivier opgevaren, het is gaaf om met grote snelheid over het water te scheren. Af en toe maken we een spinning op het water! Jammer is dat we het gaat regenen, door de hoge snelheid slaat het regenwater in ons gezicht wat aanvoelt als hagel. Als we terug zijn gaan we even naar beneden waar we onder water kunnen kijken, er zwemt veel forel en we zagen 2 dikke palingen. Onze eerste indruk was dat het een aquarium was maar het was het een beeld onder water van het meer. We zien een eend zwemmen onder water, door de waterdruk zitten de veren dicht tegen zijn huid geplakt wat een mooi gestroomlijnd beeld geeft. Na de lunch naar Arrowtown waar restanten zijn van de hutjes van de Chinese goudgravers. Het stadje Arrowtown bekeken, het is een "oud" stadje uit 1860. Onderweg naar Trudy's place gekeken bij het bungeejumpen , Eddie & ik mochten ook een sprong in het diepe wagen, maar zelfs Eddie was er niet van overtuigd dat hij durfde te springen! Vanavond gaan we eten in Clyde, in een oud postkantoor dat is omgebouwd tot hotel/restaurant. Jet en Theo hebben hier ooit een keer overnacht, dus leuk om nog een keer naar terug te gaan. Afscheid genomen van Peter en naar bed. De gastvrijheid was hartverwarmend.