Twizel - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu Twizel - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu

Twizel

19 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Afscheid genomen van Trudy, mochten ze ooit naar Nederland komen zijn ze van harte welkom bij ons. Trudy vond het moeilijk om afscheid te nemen, de afstanden hier zijn zo groot dat het betekent dat je elkaar weinig ziet. Ook haar kinderen en kleindochter ziet ze weinig. Ze spreekt ze veel via Skype, zo blijft ze op de hoogte van hoe het met ze is. We gaan op weg naar Twizel, zo'n dikke 2 uur rijden. Na de lunch aan een meer besluiten we door te tijden naar Mount Cook. Het is redelijk zonnig en de kans is groot dat we Mount Cook kunnen zien, eenmaal aangekomen zien we een klein stuk van de Mount, de rest ligt verscholen in de wolken. Naar Tasman Glacier gereden, bovenop de berg ligt de gletsjer met aan de voet een meer. Indrukwekkend mooi. Het landschap onderweg is immens uitgestrekt, grote dalen omgeven door reusachtige bergen. Het is zo groot dat je alle gevoel voor perspectief kwijtraakt. Aan het eind van de middag onze intrek genomen in het motel en boodschappen gedaan. Samen gekookt, aloo Gobi (gekruide bloemkool met aardappelen), een Indiase maaltijd.