op weg naar Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu op weg naar Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu

op weg naar Akaroa

21 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Vandaag van Twizel naar Akaroa, een plaatsje aan de oostkust. Ligt op de rand van een oude vulkaan en de vulkaankrater heeft aan een kant een grote opening met de oceaan. Zo is er een natuurlijke haven aan de oceaan, die toch heel beschut ligt.
We waren Twizel net uitgereden op weg naar een uitkijkpunt waar we Mount Cook mogelijk zouden kunnen zien toen we de berg al zagen. Mooi kijkend over het enorme meer en dan daarachter de berg oprijzend. Als je op de kaart kijkt dan ligt daar nog wel 35 kilometer tussen, maar ieder gevoel voor maat raak je daar kwijt (net als overal trouwens!) Het meer alleen al is ongeveer 50 kilometer. Leuk om de berg nu in volle glorie te zien en haast niet voor te stellen waarom we hem twee dagen eerder toen we onderaan de berg stonden, hem niet konden zien.
De Fransen zijn hier in Akaroa als een van de eersten aan land gegaan en hebben een post opgezet met als gevolg dat alle straten nog een Franse naam hebben.
Voor onze begrippen is het plaatsje over de weg slecht te bereiken. Er is maar een toegangsweg. Het is een levendig toeristen plaatsje omdat o.a. veel mensen uit Christchurch hier naar toekomen voor een weekendje weg.
Bij aankomst blij verrast met een schitterend appartement waar we twee dagen gaan verblijven. Echt prachtig met een eigen garage, prachtige kamer, verdieping met open keuken en daar boven een verdieping met slaapkamers.
Na het eten (aubergine en linzencurry) een avondwandeling gemaakt door het stadje en wat gedronken.