laatste dag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu laatste dag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu

laatste dag

25 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

We doen het vandaag een beetje " rustig" aan, het is warm (29 graden) en een overvol programma de dag voor vertrek is niet prettig.
Vanmorgen naar het gerestaureerde art museum geweest dat na de aardbeving schade had opgelopen. Daarna naar een tijdelijke kathedraal gemaakt van zeecontainers en hout. De bedoeling is dat deze kathedraal 15 jaar wordt gebruikt zodat de oude verwoeste kathedraal in ere kan worden hersteld. Er is echter een grote groep Nieuwzeelanders die niet willen dat de kathedraal wordt gerestaureerd omdat het veel geld gaat kosten. Het clubje dat voor behoud van de kathedraal is is niet zo groot. Wij denken dat het jammer is cultuur historische monumenten niet te herbouwen, NZ heeft maar weinig cultuurgoed.
Na een heerlijke lunch in het hotel met de auto naar Somner en Littelton gereden en wat rondgekeken. We wilden nog een laatste duik in de zee doen maar eenmaal daar waaide het behoorlijk. Met de Ferry zijn we de baai overgevaren naar Diamond harbour. In Littleton meerden voor de aardbeving de cruiseschepen aan maar de pier is met de aardbeving ingestort. Cruiseschepen meren nu in Akaroa aan maar omdat het daar ondieper is worden de gasten met kleine bootjes Akaroa binnengevaren. Vanavond samen uit eten en terugblikken op een geweldige vakantie.

• 25 Februari 2016 - 10:24

Karin:

Super leuk om jullie zo te kunnen volgen tijdens je reis. 's Jonge wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Hopelijk krijgen we thuis nog een keer veel meer foto's te zien en verhalen te horen. Goede reis naar huis!