de kleinste dolfijnensoort - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu de kleinste dolfijnensoort - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van AnneEddieNieuwZeeland2016 - WaarBenJij.nu

de kleinste dolfijnensoort

22 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Om 9 uur begonnen aan een wandeling van 2 uur in de omgeving van Akaroa. We zijn de heuvel opgewandeld en kregen een prachtig uitzicht op de lange haven. De haven is miljoenen jaren geleden ontstaan na een vulkaanuitbarsting, het is de langste haven van NZ. In het plaatsje in een leuk cafeetje koffie gedronken. Vandaag is het 5 jaar geleden dat de aardbeving in Christchurch en omgeving was, ook Akaroa is door de beving getroffen. Er was een herdenking op het strand. Bij het strand stonden rode afzettingspionnen gevuld met bloemen. Na de beving bepaalden pionnen het straatbeeld. In ons appartement geluncht en toen naar de haven om met een zeilboot de oceaan op te varen. We hoopten onderweg dolfijnen te zien. We zagen meerdere dolfijnen die naast de boot met ons mee zwommen. Ook zagen we zonnende en zwemmende zeehonden in het water en veel aalscholvers. Voor ons niet zo bijzonder omdat we ze thuis ook veel zien! Wat wel bijzonder was om te zien waren de albatrossen, deze vogels hebben een spanwijdte van meer dan 2 meter. We zagen ze van dichtbij over de oceaan scheren. Eenmaal op de oceaan was er voldoende wind om te zeilen, erg gaaf om te doen. Vanavond een gekruide pinda noedel salade gegeten, Jet kookt geweldig. Alle maaltijden waren heerlijk.